diumenge, 26 d’abril del 2009

Diari d'un maratonià principiant

Per enèssima vegada començaré un programa d'entrenament per córrer una marató.

Després d'haver provat diferents programes, el que més m'agrada és el que es proposa en el llibre "Entrenamiento de maratón para principiantes", de Whitsett, Dolgener i Kole (editorial Paidotribo).
El programa d'entrenament proposat en el llibre consta de 4 sessions a la setmana, i es centra tant en aspectes físics com psicològics.

El meu objectiu és acabar una marató. I malgrat que el llibre es centra en maratons urbanes, jo vull fer un marató de muntanya.
Com que no em fixo cap objectiu a nivell de temps, seguiré el programa del llibre, però fer tantes sessions com pugui en muntanya.

El programa d'entrenament dura 16 setmanes. Així, en principi hauria d'estar a punt a finals d'estiu. Per diversos motius, he decidit fixar-me com a objectiu una marató que es corre a l'octubre. La Marató de Muntanya de Catalunya, a Sant Llorenç Savall.
Segurament no és un objectiu fàcil. Però malgrat comenci de zero, ja he corregut per muntanya, així que crec que no aspiro a massa si només pretenc acabar aquesta Marató.

A més a més, no descarto correr una marató abans (al setembre, per exemple) si les circumstàncies m'ho permeten.

Aquest blog serà un diari del meu entrenament, amb mapes de les rutes, detalls sobre la meva evolució, fotos, etc. No ens enganyem, escriure tot això és una forma d'obligar-me a portar-ho tot al dia.

El precedent personal d'aquest blog és On els peus em portin, on simplement anava posant rutes que feia corrent. Potser no tenia un objectiu tan clar com tinc ara.

Sigueu feliços!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada