dijous, 14 de maig del 2009

Parc de la Ciutadella - 7.66 km

En la sessió d'avui tocava córrer 6.4 km, i finalment n'he fet 7.66.
El recorregut és planer, per avingudes, passejos i parcs. He passat pel Parc de la Ciutadella, que probablement és un dels parcs més populars de Barcelona.
L'entrenament d'avui ha estat dur. No per la duresa del recorregut, sinó pel cansament acumulat. Durant tota la ruta he sentit un gran cansament a les cames. De fet, la sessió d'avui m'ha fet pendre conciència d'algunes realitats sobre l'esforç, concretament sobre els tipus d'esforç.

Seguint les premises del llibre "Entrenamiento de maratón para principiantes", utilitzo dues mesures de l'esforç: el cardiómetre i l'Índex de Percepció d'Esforç (IPE). Amb el cardiòmetre intento (sense obsessionar-m'hi) mantenir les Pulsacions per Minut (PPM) entre el 70% i el 80% de la meva Freqüència Cardíaca Màxima (FCM) teòrica. L'IPE és una valoració subjectiva de l'esforç, en una escala del 0 al 10. Intento mantenir un IPE 3-5.
Normalment l'IPE de les meves sessions és 5 o 6, i les pulsacions es mantenen entre el 80% i el 85%. Això és una mostra de que realment els dos sistemes de mesura ofereixen dades equivalents.
Però és clar que l'IPE té en compte més factors que el cardiòmetre. I això és el que he constatat avui. Les pulsacions han estat més baixes que en la majoria de les meves sessions. De mitjana un 75% de la FCM. Però l'esforç per mantenir aquest ritme ha estat molt superior, i en alguns moments he caminat. L'IPE d'aquesta sessió és 7, malgrat que el recorregut és molt més assequible que, per exemple la sessió d'ahir.

A més a més, després de l'entrenament, he tingut algunes molèsties al tendó d'Aquil·les. Ja m'ha passat altres vegades. M'hi aplicat fred una estona, i estic segur que demà estaré millor.

Aquí teniu una foto del llac del parc de la Ciutadella:


I el recorregut de la sessió d'avui:


Sigueu feliços!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada